2023,  EGMONT,  Po godini recenziranja,  Prema izdavaču,  Recenzije

IZ KRVI I PEPELA – Jennifer L. Armentrout

Poppy (tako je zovu prijatelji, vi ju možete zvati Penellaphe) je Djevica. Samim time, njezin život kao da je prodan za druge ljude. Iz tog razloga ju se treba posebno paziti. Mora imati posebnu vrstu edukacije, ne smije biti izložena tuđim pogledima i dodirima, mora ostati čista bez obzira na sve, ne smije nikom vjerovati i… ne smije nikoga voljeti. Jer voljeti znači izdati kraljevstvo. Jer voljeti znači biti sebičan i iznevjeriti bogove. Poppy nema pravo na svoj život. Ona je spas. Ona je sve što čovječanstvo ima.

No, pobune su očekivane jer se ne slažu svi s odlukama Uzvišenih. Poppy prva zna što se od nje očekuje i po kakvim pravilima bi trebala igrati ovu igru, ali više nije sigurna želi li biti dio nje. Njezini najbolji prijatelji su stražari. Nakon što joj tako bliski ljudi izgube život u napadima Nezasitnih, Poppy jedino preostaje vjerovati šarmantnom i sposobnom stražaru Hawkeu. Ipak, Hawke je jedna velika nepoznanica u njenom životu, ali ako je išta jasno kao dan, to je da ju on neizmjerno privlači i samim time poziva na… neprimjerene stvari. Pričam o pogledima, naravno. ?

Počet ću s činjenicom da mi je prvih dvjestotinjak stranica išlo jako sporo, vjerojatno zbog samog world buildinga. No, onda kreće akcija i to brutalna te zanimljivi dijalozi i drama i vrućina i sve što ova knjiga nosi. Stil pisanja je jednostavan i lagan tako da vam se čini da ste kroz 600 stranica romana proletjeli u trenu oka. Što se tiče likova, Poppy nije trebalo dugo da u mojim očima poraste i predstavi se kao velika heroina. Mislim da ona to stvarno i je, hrabra, lojalna i dobra osoba. Međutim, koliko god vruće scene dobivala iz njezinog druženja s Hawkeom, ja dobar dio knjige nisam uspjela osjetiti dobru kemiju među njima. Tek negdje u drugoj polovici knjige. Nisam to uzela za zlo jer mi se knjiga generalno stvarno svidjela i kao fantasy i kao ljubavni roman.

Ima nekih plot twistova, jedan je malo veći i rekla bih predvidljiv kada nakon čitanja sagledam situaciju (jer znate i sami da inače nisam dobra u pretpostavljanju), ali ne na način da vas razočara. Priča je stvarno dobro razrađena i vi stalno morate navijati za nekog lika ili likove – tako autorica pokušava odvući pažnju s bitnih stvari koje vješto maskira. Knjiga je, također, dosta brutalna i ima krvi tako da CW (content warning) u vezi krvi, (seksualnog) nasilja, seksizma i još nekih gnjusnih stvari. Želim spomenuti i CW u vezi odlične fantasy priče, ljubavne priče, odlične protagonistice, dinamične radnje i ponekih smiješnih scena. Svakako se treba osvrnuti na sve odlične aspekte knjige.

Knjiga „Iz krvi i pepela“ (eng. „From blood and ash“) osvojila je nagradu romana godine prema Goodreads choiceu 2020. godine u žanru ljubavnog romana, a iste godine osvojio je i Swoon Award za fantasy ljubavni roman. Unatoč nagradama, postoji dosta ljudi koji su ju proglasili najgorom knjigom 2020. godine. Iskreno ne vidim zašto, a i odlična ocjena na Goodreadsu pokazuje suprotno. No, sviđanje je jako subjektivna stvar pa mi jedino preostaje predložiti vam da ju sami pročitate i procijenite ako imate vremena za čitanje ove debeljuce. Ja svakako jedva čekam nastavak jer je na kraju jedan je*eni cliffhanger (ispričavam se na izrazu). ?