2022,  Po godini recenziranja,  Prema izdavaču,  Recenzije,  Znanje

ZATVORSKA VIDARICA – Lynette Noni

Kiva Meridan sa samo sedam godina završila je na najgorem mjestu na svijetu – zatvoru Zalindov. Tamo su smješteni i krivi i nevini. Nju su uhvatili s njezinim ocem koji je ubrzo nakon dolaska u zatvor umro, ali Kiva se ostala boriti u nadi da će ju jednog dana preostali članovi njezine obitelji pronaći i spasiti. Prošlo je deset godina, dakle protagonistica ima sedamnaest godina u sadašnjosti, i Kiva je preživjela jer je radila kao zatvorska vidarica.

Monotone dane izbaci iz takta nova zatvorenica koja dolazi u jako lošem stanju – tako lošem da Kiva ne zna može li je održati na životu. Ispada da je to Tilda, svima poznata kao kraljica pobunjenika. Mnogima je bitno da ona ostane živa, ali druga polovica ju jako želi vidjeti mrtvu. Kiva u jednom trenutku preuzima Tildinu kaznu (suđenje kušnjom) na sebe jer zna da se kraljica pobunjenika nije u stanju boriti, a to je kazna koju još nitko nije preživio. Dakle, imaju dvije opcije: ako Kiva preživi sve četiri kušnje obje će biti slobodne, a ako Kiva ne uspije riješiti samo jedan od tih izazova, obje će biti pogubljene.

Ima tu još dosta zapleta u knjizi uz ove – novi, šarmantni zatvorenik koji u Kivi budi još neotkrivene osjećaje, kontakt s Kivinom obitelji, pobuna u kraljevstvu, pobuna u zatvoru, opaki planovi, čudne bolesti… je li Kiva dorasla svemu tomu? Hoće li, sa svojim prijateljima, izaći živa iz Zalindova?

Ne znam što sam očekivala kada sam uzela Zatvorsku vidaricu u ruke. Jesam li je uzela zbog odlične Goodreads ocjene? Zbog zanimljive radnje? Ili zbog toga što sam na koricama vidjela kako upravo Sarah J. Mass hvali napisano? Ne znam, ali ovaj fantasy me izuo iz cipela. Na samom kraju, zadnjih pedesetak stranica, otkriju se dva velika plot twista. Toliko velika da nisam mogla vjerovati. Srce mi je nenormalno brzo kucalo jer sam shvatila da moram čekati nastavak knjige kako bih saznala daljnji tijek radnje.

Knjiga je pisana iz trećeg lica i moram se složiti s Massičinom izjavom kako je Lynette Noni majstorica pripovijedanja. Dalje, sporedni likovi u ovoj knjizi zauzimaju toplo mjesto u srcu. Likovi su jako dobro građeni. Nevjerojatno mi je da se radnja zapravo odvija na jednom mjestu (gotovo u istoj prostoriji) i to 400 stranica, a svejedno je toliko dobro napisano i zanimljivo da ni ne skužiš. To je ono što obožavam kod knjiga. Kako je samo lako putovati riječima.

Šaljem veliku preporuku za ovaj YA fantasy! 😀