2022,  Lumen izdavaštvo,  Po godini recenziranja,  Prema izdavaču,  Recenzije

PAX – Sara Pennypacker

Pax. Pax. Pax. Pax. To mi se motalo po glavi otkako je ova knjiga izašla, ali nekako nikada nije došla na red jer se meni često mijenja raspored čitanja kroz mjesec – ovisno kako sam raspoložena u određenom trenutku. Naime, uvijek ja krenem s nekom idejom što ću čitati taj mjesec, ali to stvarno gotovo nikada ne ide kako sam planirala.

Pax je priča o liscu koji je ostao bez roditelja i bez doma, ali je u dječaku Peteru pronašao novi dom. Već sam pričala koliko se slažem s citatom na koji sam naišla u knjizi Dječak, krtica, lisica i konj, a glasi “Dom nije uvijek mjesto, zar ne?” i skroz je realna. Više puta u životu sam se osvjedočila da dom nije uvijek mjesto. Pozadinska priča knjige je rat koji je u tijeku.

Peter ima dvanaest godina, izgubio je mamu i dobio je savršeno društvo u kojem je pronašao utjehu. No, jednog dana Peterov otac odluči da moraju pustiti Paxa u divljinu jer ne može više živjeti s njima i ubrzo nakon toga dobrovoljno odlazi u rat kako bi se borio.

Peter je znao da mora poslušati oca i rastanak s Paxom mu je jako teško pao. Ipak, shvativši kako je doma prazno i usamljeno bez njegovog najboljeg prijatelja, odlučio je ispraviti svoju grešku tako što će se vratiti na isto mjesto gdje su ostavili Paxa i vratiti ga kući. S druge strane, Pax od tog dana ne gubi nadu da će ga njegov dječak pronaći i isto se bori kako bi ponovo pronašao Petera. Hoće li im to uspjeti i na kakve će sve izazove naići na putu? To ostavljam vama da otkrijete. 🙂

O ovoj knjizi čula sam mnogo toga prije nego što je dospjela do mene. Trebala mi je neka topla priča za ovo vrijeme kolokvija i ispita koja me neće baciti u očaj i mislim da sam malo fulala s odabirom. Iako je brutalno napisana, iskrena i surova, isto tako je i beskrajno topla. Slama srce, ali ga i zacjeljuje. Stvari su mi se posložile točno onako kako su trebale. Mislim da su likovi odlično opisani jer se baš vidi njihov napredak kroz knjigu. To prisilno odrastanje. Kroz knjigu prolazit ćete kroz poglavlja koja govore o Peterovoj strani priče i poglavlja koja govore o Paxovom putovanju.

A korice i ilustracije? Čovječe, da ih je barem bilo više.

Ovo je priča koja nam govori o ljubavi, prijateljstvu, brizi, nedostajanju i nadanju. Priča o Peteru i Paxu.

Šaljem jednu nježnu, divnu preporuku. ❤️