2022,  Po godini recenziranja,  Prema izdavaču,  Profil,  Recenzije

POSLJEDNJE PISMO TVOJEGA LJUBAVNIKA – Jojo Moyes

Dugo sam čitala o ovoj knjizi i imala ju na polici (starije Profilovo ljubičasto izdanje), ali nikako da ju uzmem i krenem čitati. Onda je iznenada došlo ovo predivno novo izdanje koje sada odgovara i drugim knjigama Jojo Moyes u Profilovom izdanju (plus film na Netflixu). Onda sam s Herminom i Sarom odlučila da to čitamo u prosincu 2021. u našem virtualnom knjiškom klubu “Mali klub boema” (pronađite nas na Facebooku) i to je bilo to. Krenula sam s njom u prosincu. 🙂

U knjizi upoznajemo lik Jennifer Stirling koja se nakon automobilske nesreće budi u bolnici i ne sjeća ničega, kamoli kako je tamo završila. Njezina obitelj pokušava sve kako bi joj pomogla vratiti sjećanje, ali Jennifer sama dolazi do nekih zaključaka otkrivši skriveno pismo za koje nitko nije mislio da će biti nađeno. Ispada da je bila nevjerna svome suprugu, da njezin brak nije med i mlijeko te da njezino srce zapravo pripada nekom drugom. Tu se isprepliće puno kontrole, moći, tradicionalne slike braka, manipulacije, braka bez ljubavi i tako dalje.

U drugoj polovici knjige je 2003. godina i upoznajemo Ellie koja, spletom okolnosti, pronalazi pismo iz šezdesetih godina. U tom pismu neki muškarac moli svoju, očito, ljubavnicu da napusti svog muža. Tu se kreću ispreplitati radnje jer Ellie pokušava srediti svoj život. Naime, ona je jedna moderna žena, za javnost slobodna, radi posao koji obožava, ali u tajnosti ima aferu s oženjenim muškarcem. Nakon pisama shvaća da to ne može završiti dobro.

Meni je knjiga bila baš lijepa, ali nije bila baš za čistu peticu. Ne znam što misliti. Možda mi se dojmovi još nisu slegli. Zanimljiva mi je promjena autoričinog stila pisanja kada piše o Jennifer i kada piše o Ellie. Imam osjećaj da je totalno drugačiji, kao da nije pisala ista osoba. Malo je zbunjujuće uključiti se u radnju s obzirom na toliko događaja. Isto tako, na početku sam mislila da će ovo biti jedan chick-lit roman, ali bio je toliko više od toga. Mislim da je ispunio moja očekivanja u smisli stila pisanja jer volim Jojo Moyes. Autorica vas vrlo brzo uvlači u radnju i odličnim twistovima vas ne ispušta dok ju ne završite.