2021,  Alegría,  Po godini recenziranja,  Prema izdavaču,  Recenzije

ŽIVJETI – Jelena Kastaneti

Alexander Raven postao je osoba oko kojeg mi se vrtio život zadnjih par dana dok sam čitala Živjeti. Knjiga počinje tako da Alex i Lena ulaze u auto, posvađani su i neočekivano završe u automobilskoj nesreći (sve iz Alexove perspektive). Razlog svađe na početku nam je nepoznat, ali se u romanu izmjenjuju prošlost i sadašnjost kroz koje saznajemo što je dovelo do početne scene u kojoj su se likovi našli.

Prošlost (prije) opisuje upoznavanje glavnih likova i kakve su živote vodili prije nego što su se upoznali. Njihove pozadine. Zašto su takvi kakvi jesu. A u prošlosti nam je Alex pričao i o tome kako se stvorila epska ljubav i kako su ju on i Lena održavali. Kroz sadašnjost (poslije) nam Alex, nažalost, priča o svome životu nakon nesreće u kojoj je Lena izgubila život. Kako se nosi s time. Govori o svojoj boli i o osjećaju krivnje. Priča o tome kako (pre)živjeti.

Nevjerojatno mi je što je Kastaneti napravila s ovom radnjom i likovima. Bila mi je čast pratiti mijenjanje osoba od početka do kraja knjige, čovjekove najniže i najviše točke, duhovni i psihički rast. Stvarno sam dotaknula točku u sebi koja me navela na zaključak da trebam živjeti kako kasnije ne bih žalila za stvarima koje ne mogu vratiti ni promijeniti. Ovako se piše knjiga, ovako se stvara klasik.

Jelena je puno pričala o Leni kroz lik Alexa. I Alex je puno rekao o sebi kroz Lenine riječi jer ga je ona odmah pročitala. I, premda sam na početku već znala kraj, nisam se bila spremna oprostiti s likovima. Dođem do kraja i zapitam se jesam li doista na početku već znala kraj? Knjige su predivna stvar u kojoj i autor i čitatelj imaju slobodu interpretirati napisano na svoj način. Ja sam odmah znala svoj kraj.

Presretna sam što nastavljam otkrivati kvalitetne domaće autore. Jelena Kastaneti je jedna od takvih. Svaka knjiga je napisana predivnim, Kastanetinim, stilom, obiluje predivnim mislima, odličnim opisima i dijalozima. I unutarnjim monolozima. I likovima koji će po mojim mislima vječno plesati.

Alex Raven i Lena Evans, volim vas.

Kastaneti – ti si moja istina. Vjerujem u tebe i tvoje pisanje. Hvala Ti! ❤️