2021,  Po godini recenziranja,  Prema izdavaču,  Recenzije,  Znanje

ŠEST VRANA – Leigh Bardugo

Ja ozbiljno kasnim s čitanjem ovih knjiga, ali mislim da nikada nije kasno. Htjela sam vidjeti oko čega se diže tolika prašina, a zaključila sam da se diže s razlogom. Iako sam knjigu čitala nekih mjesec i pol, svidjela mi se i sretno krećem sa serijom iako iza sebe nemam pročitanu Sjenu i kost trilogiju već samo Šest vrana. Ovaj smo naslov od Znanja, između ostaloga, odabrali za čitanje u ožujku u našem virtualnom knjiškom klubu Mali klub boema, ali moje se čitanje malo odužilo zbog obaveza i zbog činjenice da mi knjiga na prvu baš i nije sjela.

Šest vrana predstavlja šest članova ekipe koji, svaki sa svojim talentom, nekako pridonosi krajnjem cilju – pljački vrijednoj više milijuna krugera koji bi se dijelili na šest dijelova. Vođa i mozak cijele operacije poznat nam je kao Kaz Brekker. On je veliki manipulator, često laže i krade, ali drži se svoje riječi. Brine za svoju ekipu koja se kroz knjigu baš jako povezala. Na kraju oni više nisu bili skupina odmetnika i siročića, nego jedna prava mala obitelj u kojoj svi paze jedni drugima leđa. Tako bi zapravo i trebalo biti. Ostatak ekipe čine Inej, Jesper, Nina, Wylan i Matthias.

Svi oni imaju neku pozadinu zbog koje su završili tamo gdje jesu (kao pripadnici vrana), ali i zašto su sada takvi kakvi jesu. Likovi su jako dobro psihološki razrađeni, uopće nisu crno-bijeli, nego, kako bi rekli, sivi. Imamo lažove, varalice, ljubavnike… i, povrh svega, dobre prijatelje i heroje. HEROINE. Da slučajno ne bih propustila priliku za iskorištavanje te predivne riječi. Ahhh, toliko dobrih emocija u vezi ovog romana, to je nešto prestrašno. Mislim, 500 stranica mi je svakako bilo premalo. Puno premalo.

Također bih voljela spomenuti da u se u knjizi nalaze stvarno badass žene koje su u nekim segmentima bolje od muškaraca, a i Bardugo je u šestorku ubacila i LGBT člana. Osim toga, Kaz šepa (hoda uz pomoć štapa) i, premda se nalaze u svemiru u kojemu je magija u fokusu, njegovom problemu nema rješenja. Njihovim nekim psihičkim, a i fizičkim, problemima nema rješenja. Autorica ih je ostavila takve kakve jesu, dala im je priliku da se pokažu s nedostatcima. Tako, ali tako dobri likovi. I neopisiva kemija između Kaza i Inej. Ajme, majkoooo! 🙂

Mislim da je ova knjiga zaslužila mojih 5 zvjezdica na Goodreadsu. Ima vrlo kreativnu radnju, humor, odlične likove pune mana i vrlina, nesavršen plan podložan pogreškama, izmjenama i… uspjehu ili propasti? Leigh Bardugo nam je uz ove likove izvela pljačku stoljeća, baš me podsjetila na seriju La casa de Papel (Money Heist) koju obožavam!

Knjiga je vrijedna hypea o Grishaverseu. Cliffhanger na kraju.

Btw Kaz je životni stil. Samo ću to reći za kraj.

Bokić! <3