2021,  EGMONT,  Po godini recenziranja,  Prema izdavaču,  Recenzije

ČITAČ IZ VLAKA U 6:27 – Jean-Paul Didierlaurent

Moram priznati da me radnja ovog romana koju sam pročitala na koricama instantno privukla. Naime, radi se o čovjeku imena Guylain Vignolles. On je, nažalost, osoba koja ne voli posao koji radi, ali svejedno mora raditi. Posebno mu teško pada što on mora uništavati upravo ono što voli – knjige. Zapravo, reciklira stari papir, ali svejedno uništava stare knjige. Uz to, nema baš najnormalnijeg šefa i jedino kako se može osjećati malo bolje je da spašava preostale stranice knjiga.

Tako Guylain svaku stranicu na kojoj ima nešto slova sačuva kako bi je ujutro mogao čitati u vlaku na putu za posao i onda se tu javlja zbunjenost ljudi jer on u jednom trenutku čita neki recept iz kuharice, a u drugom, pak, stranicu nekog napetog trilera ili krimića.

Kad živiš takvim načinom života, teško je ostati normalan ako se ne povjeravaš nekome. Guylain svoje dogodovštine priča svojoj zlatnoj ribici. Troši vrijeme na nebitne stvari, a vrijeme se ne može vratiti. Baš je problem u tome što ga troši, a ne iskorištava sve dok u vlaku, posve slučajno, ne naiđe na USB preko kojega pokušava otkriti cijeli identitet misteriozne Julie. Ona je na USB-u ostavila svoje misli i zapise u obliku dnevnika, a Guylainu se sviđa ono što čita. I definitivno bi ju volio upoznati.

On me, što se tiče dojma koji sam dobila o njemu kao liku dok sam čitala, jako podsjeća na Eleanor Oliphant iz knjige „S Eleanor Oliphant je sve u najboljem redu“ od autorice Gail Honeyman. Ona je bila asocijalna, a zapravo joj je jako nedostajao dodir s ljudima i razgovor. Neke kave, kave na kojima bi se puno pričalo, a malo šutjelo. U suprotnom, najbolja prijateljica bila joj je biljka, ako se dobro sjećam. Mojeg mišljenja o Eleanor se možemo prisjetiti ovdje.

Iskreno, ova knjiga mi je dobra, ali samo na tome ostaje. Negdje između dvojke i trojke na Goodreadsu, ali vjerojatno će prevagnuti trojka. Čak mi se svidjelo autorovo opisivanje scena u trećem licu. Koristi se odličnim vokabularom za dočaravanje mirisa i slika, točno mi je bilo loše u nekim dijelovima, a knjiga stvarno nije duga – ima malo više od 200 stranica i font je poprilično velik. To mi se sviđa, definitivno je plus ovoj knjizi uz preeeedivnu naslovnicu i opuštajuću radnju.

Kratka i slatka, no to je sve što ću joj priznati. Nije mi skinula zvijezde s neba kao što je to možda napravila 400.000 Francuza, a to bi bio i broj primjeraka prodanih u Francuskoj što zapravo samo govori o tome da se, na kraju, ona ipak sviđa velikom broju ljudi.