2021,  Po godini recenziranja,  Prema izdavaču,  Recenzije,  Znanje

SPASI ME – Mona Kasten

Vidjela sam dosta pozitivnih recenzija o ovoj knjizi kod svojih kolega book blogera i mislim da ova knjiga to definitivno zaslužuje. Ovo mi je prvi put da se susrećem s autoricom Monom Kasten, ali nadam se da nije i posljednji, posebno zato što je ova knjiga tek prvi nastavak od njih tri (da, ja sam jedna od ONIH ljudi koji su to saznali tek kad su došli do kraja koji je žešći cliffhanger).

U ovoj knjizi dobivamo uvid u radnju iz perspektive dvaju glavnih likova: Ruby Bell i Jamesa Beauforta. Oni pohađaju Maxton Hall. Ta škola je nešto u stilu elitne škole, dakle, očekuje se da u nju idu uglavnom djeca koja imaju novaca i koju su roditelji pogurali tamo.

Takvu identičnu spiku ima James. Mama i tata su vlasnici firme Beaufort koja je vodeća tvrtka u Engleskoj, a to ga čini najbogatijim klincem u Maxton Hallu. Ne moram napomenuti da su mu roditelji sponzori škole pa koju god spačku James napravi, njemu je sve oprošteno, zar ne? On je tipičan prikaz dečka koji, naizgled, živi od danas do sutra, može imati djevojku koju poželi te živi na srednjoškolskim tulumima kod svojih bogatih i umišljenih prijatelja. Jedina zadaća koju on ima i koja se očekuje od njega je da se upiše na sveučilište Oxford i da preuzme obiteljsku firmu i sve odgovornosti koje dolaze s njom.

Ruby je potpuna suprotnost. Ona je u školi s jedinstvenim ciljem: da ostvari odličan uspjeh i upadne na Oxford. Nju ne zanima koliko njezini prijatelji imaju novaca, ne zanima ju partijanje do zore i upuštanje u ljubavne veze. Iako njezina obitelj nema puno novaca i ona se često odijeva u second hand dućanima, uspjela je dobiti dobru stipendiju koja joj pokriva školovanje. U njoj doista nema ništa iskvareno, samo je možda malo i previše posvećena svom cilju. Ali, život nam ponekad ne dozvoljava flegmatičnost i lijenost pa se često nađemo u situaciji u kojoj, ako se sami ne zauzmemo za sebe, nitko drugi neće. Ruby definitivno ima tu motivaciju koja ju gura dalje.

I kako reagirati i što učiniti kada se dvije, tako velike, suprotnosti sudare poput titana? Ruby zna stvari koje ne bi trebala znati, a koje ju onda još više povezuju s Jamesom, dok on polako skida svoju masku iza koje nije samo taj luksuz i sreća koju vidimo na prvu. Teško je otpustiti kočnice, ali je i to izvedivo uz pravu osobu. A, mislim, nije teško zaljubiti se u likove kada imamo, s jedne strane pametnu i samostalnu djevojku koja zna što želi, a s druge strane seksi i zabavnog tipa koji zna što ne želi. Što to točno znači? Uronite u knjigu… 😉

Htjela bih samo napomenuti da volim pročitati u knjigama nešto o školskim sustavima u drugim zemljama. Općenito mi se sviđa upoznavati druge kulture, a mislim da je u ovoj knjizi to čak stavljeno u drugi plan jer se radnja vrti oko toga da su oni na zadnjoj godini i odrađuju zadnje pripreme za fakultet. Bilo je zanimljivo upoznati svijet Ruby i Jamesa, ili, bolje rečeno, njihove različite svjetove u jednom.

Sve u svemu, sviđa mi se pročitano. Dobar stil pisanja. Jednostavan, lijep i lagan za čitanje. Fabula je klišej, rekla bih, ali dobro prezentiran. Knjiga me zatočila tako da sam ju pročitala u dva dana samo zato što sam prvi dan krenula navečer i jednostavno sam se morala zaustaviti. Odlična je za malo odmoriti mozak u teen danima, nije preteška za čitanje ni što se tiče radnje.

Ovim putem zahvaljujem Znanju na suradnji i predlažem da nam što prije prevedu novi dio jer smo već sada jako nestrpljivi. Mona Kasten je otkriće za nas ljubitelje romantičnih knjiga. Evo, ja prva iskreno ne znam što bih bez ljubića, koliko god su ponekad klišejasti. Zaista nemam granice!