2020, Po godini recenziranja, Prema izdavaču, Recenzije, VBZ

IZGUBLJENE DJEVOJKE PARIZA – Pam Jenoff

Izgubljene djevojke Pariza  roman je američke autorice Pam Jenoff. Studirala je povijest, a ponukana svojim iskustvima napisala je više romana ljubavne i povijesne tematike. Iskreno, nije neka tajna da ja baš i ne volim čitati povijesne romane. Taj žanr nekako nije za mene. No, kada netko pomiješa ljubavnu temu u povijesnu… tako se već da čitati. 🙂

Ovo je jedna, po meni, odlična i predivno napisana knjiga o Drugom svjetskom ratu inspirirana stvarnim događajima. Naime, odabrane žene iz Britanije poslane su u Francusku kao špijunke. One su prije toga morale proći tjedne i tjedne obuke kako se ponašati kao Francuskinje, pričati francuski te kako se  uklopiti u njihovu svakodnevicu bez da postanu sumnjive.

Radnja prati tri lika, a počinje s Grace Healey. Gracie je mlada žena koja je na željezničkom kolodvoru naletjela na kofer s 12 ženskih fotografija koje su je potom odvele do Eleanor Trigg – vlasnice kofera. Eleanor je vlada odabrala da bude na čelu te cijele operacije gdje se špijuni šalju diljem Francuske kako bi se pojačao pokret otpora. Treći lik je Marie Roux – samohrana majka koja, na prvu, više toga gubi nego dobiva priključujući se tajnoj misiji, ali je svejedno dovoljno odlučna da nastavi borbu.

Sve žene u ovoj priči su žene zmajevi. Žrtvovale su mnogo, pametne su i snalažljive, pune nade i tuge, a o hrabrosti da ne govorim. Dok sam čitala, nisam mogla vjerovati u njihovu snagu. Čovječe, koja je to volja i želja morala biti. Jednostavno kroz čitanje i te neke bitne trenutke prolaze me trnci kad se sjetim o kakvoj tragediji zapravo govore knjige kojima je glavna tema rat. Također ne mogu vjerovati da su to događaji od prije manje od sto godine – dakle ne tako davno!

Autorica, dakle, odlično prepričava radnju kroz vremenska razdoblja i ti prijelazi su tako dobro napisani. Ništa nije zbunjujuće ili nelogično, nekako mi je sve imalo smisla. Atmosfera je često napeta. Činjenica je da je dio radnje izmišljen, ali sama pomisao da je knjiga napisana prema stvarnim događajima mene još više emotivno veže uz likove i radnju. Baš me jeza prolazi.

Izgubljene djevojke Pariza (eng. The lost girls of Paris) knjiga je kojoj svakako trebati dati priliku, a izdavač je VBZ. Ja sam se sada malo zasitila ratne i povijesne tematike pa ću uzeti sigurno mjesec ili dva odmora. Prelazim na druge žanrove za sada. Budući da se bliži listopad, mjesec u kojem se obilježava i noć vještica, krenut ću s nekim horor trilerom pa me pratite za novu recenziju.

Čitamo se uskoro! 😀

Tagged , ,