2018, Po godini recenziranja, Prema izdavaču, Recenzije, Stilus

PRINCEZA OD PAPIRA – Erin Watt

O ovoj knjizi se priča toliko dugo da ne mogu vjerovati da ju konačno držim u rukama. Sjećam se kada su me prijateljice iz Srbije zadirkivale kako oni već imaju prevedeno, a mi još ne. Pa, sada zahvaljujući Stilusu i mi imamo prijevod. Zahvaljujući suradnji s ovom izdavačkom kućom, knjiga se u mojim rukama našla prije nego što sam očekivala i na tome sam i više nego zahvalna!

Erin Watt je autorica ove knjige. Ili možda da bolje kažem autorice u množini? Ne znam koliko vas zna za ovu činjenicu, ali Erin Watt je samo pseudonim iza kojega se kriju dvije autorice – Elle Kennedy (u Hrvatskoj čitamo njezin serijal Off-Campus, recenziju Pogodbe tj. prvog nastavka imate ovdje na mojoj stranici) i Jen Frederick. Dvije žene genijalke, ništa začuđujuće!

Iako za majčina života nije sve bilo bajno, Ella Harper sa svojih sedamnaest godina sada sama mora koračati kroz život i pobrinuti se da preživi. I sada si negdje mislite „Dobro, umrla joj je mama, a što je s tatom?“. Pa… nema tate. On je odavno podvio rep i pobjegao od njezine mame nakon što su proveli nekoliko dana skupa. Ostavio ju je trudnu, a da to nije niti znao. Nikada se i nije imao namjeru vezati, a to je rezultiralo samo još većim padom u Ellinim očima. Nije bila sigurna je li bolje da ga nikada nije upoznala ili da ga je barem jednom vidjela. U svakom slučaju, da ga sada vidi, vjerojatno bi mu od ljutnje puknula šaku u glavu.

Ubrzo upoznajemo i Calluma Royala – navodnog najboljeg prijatelja njezinog oca koji dolazi i odvlači Ellu od svega što je do tada poznavala. On je nešto u stilu Todorića u naše vrijeme – što god se dogodi, on spava na stotinama milijuna dolara. Dobro, nije baš poput Todorića jer je Callum poslovao na čisto i dijelio radnicima plaće, imao je dobar odnos sa svima. Ali govorim o novcima. Royali su imali stvarno mnogo novaca, puno više nego što im je zapravo trebalo. Jednog je dana došao Elli s papirima o skrbništvu i odveo je u svoju kuću.

Možda bolje da kažem vilu. Ili palaču. Ej, ta kuća je tako ogromna da mi po opisima zvuči kao vikendica gospodina Darcyja samo u mrvicu modernijoj verziji!

Callum je Elli htio ponuditi sve što je htjela pa i više od toga. Kao čovjek koji je ostao bez žene u toj kućerini, želio je da se osjeća dobro (premda joj je promijenio način života i dnevnu rutinu iz temelja, znam, zvuči banalno). Okej, nije baš u potpunosti sam. Ima, ne jednog, već pet sinova koji su spremni pod svaku cijenu izbaciti Ellu iz kuće jer u njoj vide ogromnu prijetnju.

Ella – buntovna i prkosna kakva je – nije se htjela naviknuti na takav lagodan život. Htjela je učiniti sve što je u njezinoj moći da se ne pretvori u neku razmaženu bogatašicu koja ovisi o nekome. I to je ono što mi se sviđa kod glavnog lika.

Ma ne postoji ta situacija u kojoj se Ella ne bi snašla. Još prije nego što joj je mama umrla, ona je morala pronaći posao kako bi mogla plaćati majčino liječenje. Naravno, nisu svi poslovi mogli biti čisti. Radila je i na benzinskim postajama, u skladištima i u striptiz klubu. Okrenula se svemu kako bi preživjela. I ne smatram to nekom uvredljivom temom o kojoj se ne bi smjelo pričati jer mnogi misle da su striptiz i prostitucija još uvijek tabu teme. Nisu, to se događa praktički posvuda, a u nekim zemljama je i legalno.

Htjela bih skrenuti pozornost na činjenicu da je glavna protagonistica od sebe htjela učiniti, kako mi to kažemo, nekoga i nešto. Htjela je otići na fakultet, obrazovati se, izrasti u još jaču osobu nego što je sada. Opet kažem, po meni koja uvijek tražim dublje značenje u sadržaju knjiga, meni su likovi iz Princeze od papira jako dobro razrađeni i okarakterizirani – svaki na svoj način.
Ona je bila siromašna, živjela je bez majke, bavila se striptizom. Odjednom je došla kod bogataša, iz javne škole preselila se u elitnu, zgodna je i može imati kojeg god dečka poželi.

No, može li doista?

Reed je drugi po starosti Callumov sin. Zgodan je, ali ono, do bola zgodan u mojoj glavi (bit će i u vašima, vjerujte mi haha) kao i ostali članovi obitelji Royal – svi su povukli te gene. Od svih njih, Reed je jedini tako mahnito otresit prema Elli, ma što god ona učinila. Ne znam jeste li ikada jednostavno prekrižili neku stvar iz života samo zato što ste bili svjesni da ju nikada nećete moći dobiti? To su otprilike Reed i Ella.

Iznad svega, svi su likovi na svoj način slomili. To što obitelj Royal broji jednog oca i pet sinova – dakle šest muškaraca – ne znači da su tako snažni kao što izgledaju. Razara ih majčina smrt i ne trpe nikoga tko zadire u tu temu što je sasvim logično jer nitko i ne očekuje od njih da u tako kratkom periodu to prebole.

I nije klišej. Knjiga definitivno nije klišej u stilu da Ella od siromašne djevojke postane bogata i bla bla bla. Također se govori i o tome da se neki problemi ne mogu riješiti novcima kao što se niti rane ne mogu izliječiti novcima. Iako novac igra veliku ulogu (gledam sebe haha koliko bih samo knjiga mogla nabaviti s hrpom novaca od obitelji Royal haha), on u većini slučajeva nikako ne pomaže. Ugled i ti previše tih prokletih zelembaća ponekad mogu samo odmoći.

Svi su oni ranjeni na svoj način, a nešto me privlači u takvim muškim likovima kojima autori dozvoljavaju da se slome s vremena na vrijeme što je itekako realno jer nam to svima treba u životu – prijelomni trenutak.

Princeza od papira djelo je dvije autorice pod pseudonimom Erin Watt, a nešto je između fikcije i ljubavnog romana (moja pretpostavka). Knjiga je stvarno za onako prikratiti vrijeme, ali ako ju započnete čitati navečer, računajte da nećete završiti prije tri ujutro dok ju cijelu ne pročitate 😀 Ocjena je 4/5.

P. S. samo da još napomenem, kraj je VEEEEEELIKI cliffhanger pa s iščekivanjem čekamo novi nastavak koji nam Stilus priprema ove godine.

2 thoughts on “PRINCEZA OD PAPIRA – Erin Watt

1. KONAČNO NEKA KNJIGA KOJU I JA IMAM! Kupila sam je prošle srede, nakon par meseci čekanja (nisu svi bogati kao porodica Royal hahaha), i sada uporno pokušavam da nađem vremena da završim jednu knjigu koju sam već počela, da bih na miru pročitala ovu. Prvom prilikom kada odem do Vulkana, kupiću Princa i Palatu. Kada sam došla kući sa tom knjigom, samo sam gledala u nju pola sata i nisam mogla da verujem da sam je zapravo kupila. Već duže vreme mi je bila na spisku, i prošlog puta kada sam bila u knjižari htela sam da je kupim, ali sam se ipak odlučila za druge dve. Čekanje se valjda isplatilo.😂
    Stvarno sam presrećna što imam tu knjigu, i jako mi je drago što mi novom recenzijom nisi ubacila još neku knjigu na spisak, jer ih već ima dosta.😂💕