2018, FOKUS, Po godini recenziranja, Prema izdavaču, Recenzije

TRAGOM PARFEMA – Cristina Caboni

Iskreno, prije nisam čula za Cristinu Caboni. Isto tako, nikada nisam čula niti za njezino djelo „Tragom parfema“ čiji nam prijevod donosi FOKUS. Nisam imala nikakva očekivanja, roza knjiga je došla u moje ruke kao božićni dar od vrlo drage prijateljice koja ju je kupila na blef. Nisam ju viđala na internetu da mogu reći „Tea, ne čitaj to, ljudi su rekli da je grozna.“ ili „Tea, moraš to pročitati, ljudi imaju samo riječi hvale i pozitivne kritike na nju.“ pa stoga nisam niti htjela pročitati kratki sadržaj na poleđini, htjela sam se iznenaditi. I čovječe, kako je ova knjiga genijalna!

Cristina Caboni očito ima poseban dar za opisivanje krajolika. Firenca i Pariz – mjesta gdje nikada nisam bila, a osjećam se kao da sam živjela godinama i u jednom, a i u drugom gradu. Samo bih se odmah na početku htjela osvrnuti na te odlične opise kako kasnije ne bih zaboravila jer je to nešto što neizmjerno cijenim kod knjiga, zato se toliko i razlikuju od filmova, barem u mojim očima. Sve je tako onako kako treba biti, dočarano je svako mjesto, svaka osoba, svaki osjećaj, svaki miris… imam osjećaj da sam s glavnom junakinjom knjige, Elenom Rossini, udisala svaki korak kroz taj period njezina života. Sunce, primjerice, u Firenci i Parizu, ima totalno drugačiji miris, za nepovjerovati! U ovoj knjizi stvari za koje niste ni znali da imaju miris, pomoću savršenih opisa, dobit će ga.

Vratimo se na Elenu… premda joj je prošao dobar dio mladosti, ona je, zapravo, u sebi djevojčica željna pažnje i ljubavi. Odrastala je u uvjerenju da je majci bila ništa drugo nego teret, što zapravo i je bila istina, zato ju je i preselila kod bake koja ju je potom uvela u obiteljski posao. Žene u njezinoj obitelji stoljećima unazad njegovale su taj posao – izrada parfema. Zapravo je krajnji cilj bio pronaći savršeni parfem što, u principu, nikome nije uspijevalo. To je Eleni bilo toliko odbojno. Nije se više radilo o ljubavi prema toj vještini i sreći mušterija, radilo se o pronalasku savršenog parfema koji je postojao samo u teoriji.

U svakom slučaju, htjela ona to ili ne, sudbina ju je uvijek vukla na taj put. Kada je poželjela pobjeći od posla s muškarcem kojeg je smatrala ljubavlju svog života, doživjela je još veće razočarenje kada ju je prevario. Nije imala ništa: niti potporu voljenoga niti posao s kojim je bila zadovoljna. Zato je tu veliku ulogu odigrala njezina najbolja prijateljica Monique koja ju je pozvala da se odseli iz Italije i dođe kod nje u Pariz.

Najbolja prijateljica spašava stvar? Ne moram ni spominjati da mi se to dogodilo stotinu puta, kao što se, vjerujem, dogodilo većini vas. Od dobrih prijatelja dobivamo poseban oblik podrške koji nas gura naprijed. Znam da joj se mogu za bilo što obratiti i neizmjerno sam zahvalna na tome. Tako je bilo i s Elenom, samo što je ona u svemu vidjela sažaljenje pa su se vodile česte borbe oko toga. Monique ju nije sažalijevala, ona joj je zaista nastojala pomoći kako god je mogla jer joj je toliko stalo do nje.

Podvučeno, imamo novu državu, novi grad, novi kvart, novi stan, novog zgodnog (dvometarskog) susjeda, novi posao i nove prijatelje… ma novi život. Ponekad nam svima treba da se maknemo od svakodnevice kako bismo napunili baterije za nastavak. I Eleni je to silno trebalo tako da nikako nije smjela propustiti ovu priliku. Iako posao nije bio očekivan jer se ponovo našla u prestižnoj prodavaonici parfema, sve joj je polazilo za rukom. Godinama se borila s vlastitim sposobnostima i vještinama koje su i više nego napredne, a trebala se samo prepustiti, prestati pružati otpor. Ona voli parfeme. Sviđa joj se što zna kombinirati mirise. Nije to tako mala stvar.

STORY TIME. Uzet ću sebe za primjer kako to izgleda kada ja biram parfem.

Ulazim u dućan (neku parfumeriju, jel’).

Idem na stranu sa ženskim parfemima.

Gledam bočice. Gledam… gledam… gledam… pa još malo hodam, a onda još malo gledam…

Javlja se mala ja unutar mene. „Ha, ova bočica izgleda lijepo!“ Uhvatim u ruke tester i parfem. Stvarno je posebna.

Špricam ga na papirić. Razmahujem po zraku tjerajući ljude oko sebe.

„Čovječe, ovo stvarno dobro miriši, nekako cvjetasto (Bože, je li ovo uopće riječ?)!“ čak je i cijena pristupačna! Sva zadovoljna gledam u kutijicu i mislim si. „Miriši po… po… ma, nije bitno po čemu miriši, dobro miriši i to je jedino bitno! Tea, ovo je pun pogodak. Uzimaš ga!

Da… to bih bila ja, ali Elena nije takva. Ona zna razaznati svaki pojedini sastojak u tom parfemu. Da se nalazi i jedna kapljica nekog sastojka, ona bi prepoznala koji je to. N E V J E R O J A T N O. Doslovno nikada nisam čula za nekoga s tim sposobnostima, a očito ju imaju ljudi koji se kuže u izradu parfema. Ovo je za mene baš posebna tema za knjigu. U fokus je stavljena žena s, moglo bi se reći, nekako bolnom prošlošću koja traga za boljim životom, ali i savršenim parfemom! Uza sve nedaće koje su je snašle, ona ipak ima uza sebe ljude koji joj ulijevaju nadu u bolje sutra. Knjiga ima predivnu radnju, a još bolju poruku!

Svatko od nas se u jednom trenutku nađe u teškom periodu života. Ne znam koliko vas vjeruje u Boga, ali ja vjerujem. I znam da on ljudima nikada ne daje teži križ od onoga što mogu nositi. Dakle, ako mislite da vam je sada teško, znači da je Bog siguran kako ste dovoljno snažni da nosite još teže! Sve su stvari prolazne… i problemi su prolazni. Nakon kiše dolazi sunce, nakon pojedene kriške torte sigurno može doći još jedan komad, nakon pročitane knjige zasigurno vas čeka i druga (banalni, ali vrlo dragi primjeri haha). Ne odustajte, to je sve što od vas tražim. Neće zauvijek biti ružno, garantiram!

Cristina Caboni je talijanska spisateljica pa „Tragom parfema“ izvorno nosi naslov „Il sentiero dei profumi“. Mislim da sam pročitala kako je žanr ovog romana ljubavni, ali stvarno imate svega, ne oslanjajte se samo na to, premda imamo ljubav prema muškarcu, zemlji, mirisima, parfemima, prodavaonici… mogla bih o dubljem značenju pričati valjda do prekosutra! Ocjena je 4/5. Baš je lagana priča, u potpunosti vrijedna obožavanja, za lagani odmor od onih napetih knjiga s neprestanim zapletima. Šaljem vam divnu preporuku, na vama je samo da ju prihvatite!

P. S. ako želite, slobodno komentirajte svoj najdraži miris. Opišite ga na bilo koji način i pokušajte pronaći sastojke. Vidjet ćete koliko je teško, a Eleni to ide kao od šale! 😉
→
post je objavljen dok sam bila zaluđena svojim DOLCE & GABBANA light blue parfemom, čisto kao podsjetnik meni u budućnosti koji sam miris nosila 😀

6 thoughts on “TRAGOM PARFEMA – Cristina Caboni

1. Ja ne znam zašto, ali jednostavno svaku recenziju koju pročitam, svaku knjigu koju ti opišeš ja poželim odmah imati u rukama. Iako inače nisam veliki ljubitelj “laganih” knjiga, ponekad se poželim opustiti uz lakše štivo, a ova knjiga zvuči savršeno za to.
    Tea najbolja si samo tako nastavi💕💓

1. Hvala ti! Baš mi je drago da ti se sviđa recenzija, sigurna sam da ćeš uživati i u knjizi! Svim knjigoljupcima koji su ti “lagani” tipovi bi se trebala svidjeti 😀

2. Ti si recenzirala novu knjigu a ja opet dobivam napast da opljačkam najbližu knjižaru haha… odlična recenzija kao i uvijek❤

3. Još jedna odlična recenzija, kao i uvek. Vredelo je čekati na to, kao i na još jednu knjigu za moju beskonačnu listu želja. *Ozbiljna sam, ako ovako nastavim, trebaće mi lutrija na lotou kako bih imala novca za sve te knjige.😂*
    Naslovnica mi se m n o g o sviđa, a uz to je i spisateljica moja imenjakinja, tako da imamo i nešto zajedničko hahaha
    A što se tiče parfema, nemam pojma kako bih uspela ono što Elena radi, jer ja i inače jako slabo raspoznajem mirise, osim kad je pomfrit u blizini, ili možda piletina ili neka druga hrana, što je sa jedne strane jako tužna činjenica (bar meni), ali sa druge mi je zbilja smešna. Ali zato obožavam parfeme i ne štedim na njima, pa se stalno svađam sa majkom, jer zapravo sve parfeme uzimam od nje. Da, ne znam da raspoznajem mirise, a povrh svega sam i lopov😂
    Okej, znam, znam da će trebati vremena, ali jedva čekam sledeću recenziju (i još jednu knjigu za listu😂) ❤❤

1. Hahahaha vjeruj mi da svaki put kada netko spomene lutriju meni prvo pada na pamet količina knjiga koju bih kupila tim novcem tako da totalno suosjećam😂 hvala ti što pratiš, potrudit ću se redovitije postavljati😊📚