2017, Naklada Neptun, Po godini recenziranja, Prema izdavaču, Recenzije

POGODBA – Elle Kennedy

Naslovnica je bombastična, nije li? 😛 Točno onako bombastična da te ljudi u tramvaju krivo gledaju dok čitaš u sedam ujutro. Ne, stvarno, bilo je neugodno, ali vjerujem da ni ona bakica od sedamdeset godina nije mogla skinuti pogled s Garretta Grahama. Šok i nevjerica, no, ruku na srce, frajer je stvarno zgodan!

Mandy? Marty? Mona? Molly? Nešto na M… ili je Garrett totalno profulao slovo… (skužit ćete foru kada pročitate haha) Pravo ime joj je Hannah Wells ili Wellsy ako ćemo kraće. Pohađa Sveučilište Briar. Cijela radnja kreće zapravo od upoznavanja s njom kao glavnom junakinjom priče. Jedna je od rijetkih studenata  koji su uspjeli proći semestralni ispit iz etike kod gospođe Tolbert nakon što im je bivši profesor umro dva tjedna prije početka nastave. Ne samo da ga je prošla, ona je dobila peticu! S druge strane, dobar dio njezinih kolega nije prošao ispit na tako „glupom“ kolegiju koji zapravo služi studentima da si podižu prosjek tom dobrom ocjenom.

Garrett Graham je jedan od tih kolega koji je pao na ispitu. Kapetanu hokejaškog tima takvo što se nikako ne bi smjelo dogoditi jer to znači da mu pada ukupni prosjek, a padne li mu ukupni prosjek može slobodno zaboraviti na utakmice. Ne igra li redovito, bit će to kao da je bacio svoju profesionalnu hokejašku karijeru u vjetar i sve gubi.

I što sad? Imamo djevojku s peticama koja je mirna gotovo do kraja semestra što se tiče ispita i dečka koji je pao ispit, a mora ga proći sa što boljom ocjenom kako bi nastavio igrati za svoju momčad. Upravo tako (obraćam se ovima koji su u sebi nagađali daljnji ishod situacije), Garrett Graham traži pomoć od Hanne. Ali, realno gledajući, zašto bi mu ona pomogla? Istina, hrpa cura bi bila presretna da dobiju priliku uopće biti u njegovoj blizini, no Hannah u njemu vidi samo jednog napuhanog frajera koji misli da je faca jer je kapetan tima. Ipak, Garrett nije tako glup kao što se možda čini. Shvatio je na koji način ona funkcionira i nudi joj pogodbu o kojoj ćemo tipkati nešto kasnije.

Knjiga nam pruža uvid u život Hanne Wells kao lika s bolnom prošlošću. S petnaest godina ostala je nadrogirana i silovana na jednoj zabavi. Naravno, tip koji joj je to učinio pridobio je sve ljude u gradu jer su njegovi roditelji utjecajni ljudi kojima se nitko ne želi zamjeriti. Nakon godina terapija, ona je sada pomirena sa situacijom jer zna da ništa ne može promijeniti premda tu i tamo ima nekih svojih nedoumica. Preostaje joj samo okrenuti se budućnosti u kojoj se, vrlo brzo, vidi s Justinom Kohlom. Oprezno bira dečke jer je i sramežljiva u tom pogledu. Ima poteškoća s nekim stvarima pa je izgubila dosta samopouzdanja. Na Sveučilištu Briar ima odlične ocjene, a čeka ju i velika pjevačka karijera ako se uspije probiti.

Njezin krug prijatelja dosta je ograničen jer ne odlazi na zabave poput ostalih. Ona je tip neustrašive osobe, barem na prvi pogled, ali čitajući saznajemo da se, kao i svaka osoba, bori sa svojim tajnama i demonima. Ne voli piti dok je u društvu i ostajati sama pa je sreća što ima cimericu koja se jako brine za nju i njezino zdravlje. Ništa, ali baš ništa ne može izbaciti njezinu ravnodušnost prema nekim stvarima iz fokusa.

Neki ljudi, uzmimo za primjer Garretta, naizgled imaju sve što požele. Dakle, doslovno sve čega se možete sjetiti: od novaca, auta i skupih provoda do djevojaka, popularnosti i velikih sportskih uspjeha. Kada imate tijelo koje bi svaka žena poželjela, tomu pridodate malo šarma i nekoliko slatkih riječi, onda i imate svaku ženu. Po tom principu radi Garrettov mozak. On živi od jutra do sutra. Bitna mu je samo sportska karijera, sve ostalo dolazi usput. Nema vremena za ozbiljne veze jer još nikada nije našao nekoga tko bi mu bio podrška u tom smislu. Na kraju, iza tog crvenog zastora krije se zapravo klinac kojemu u djetinjstvu nije pruženo dovoljno ljubavi.

Ako imate ikakve veze s hokejem, sigurno će vam biti poznato ime Phil Graham (još uvijek pričam o knjizi haha). To bi bio Garrettov otac koji je i njega i njegovu majku godinama zlostavljao. Nije to zlostavljanje zbog neimaštine ili nečega tomu sličnom jer praktički spavaju na milijunima, Phil je svojeg sina zlostavljao jednostavno  zbog svog izopačenog uma. Jako je iskompleksiran da sin mora biti poput njega jer je Garrett zapravo njegova preslika, a Garrett je odbijao dati mu to zadovoljstvo. Uz taj hladan odnos, Garrett se trudio postići vrhunske rezultate zbog sebe. Voli hokej, nije ga igrao zato što ga je otac tjerao već zato što se na ledu osjećao dobro dok trenira i igra utakmice.

Dakle, pogodba je sklopljena: Garrett će izvesti Wellsy na spoj kako bi postala popularna jer je viđena u njegovom društvu i kako bi je Justin napokon primijetio, a Hannah će Garrettu pomoći oko učenja etike. Zvuči poprilično jednostavno, zar ne? Ali nije sve baš tako kako se čini…

Premda je svjesna da se druži s Garrettom zbog instrukcija i svog krajnjeg cilja – Justina, ponekada mu ne može odoljeti. Ali ona nije njegov tip niti je on njezin. Bori se protiv svojih želja. Bori se i protiv osjećaja. Garrettu se, pak, sviđa kada ga ona posjeti u njegovoj kući koju dijeli sa svoja tri cimera. Sviđa mu se i kada nakon nekog vremena Hannah popusti i ostane gledati s njim serije po cijele noći. I sviđa mu se dijeliti večeru s njom. Osjeća se ugodno u njezinom društvu jer je ona sama po sebi osoba u koju može imati povjerenja iako ju ne poznaje dugo. Svjestan je da mu je bila potrebna promjena društva jer je hokej-zečice zamijenio jednom, donekle sramežljivom, djevojkom koja ga u svakom pogledu odbija jer ju ne zanima seks. Ili možda… ali samo možda… ma pročitajte pa ćete vidjeti koga što zanima 😉

Knjiga mi je općenito dobra. Likovi imaju neku pozadinu, ali mislim da ona nije dovoljno dobro opisana. Žao mi je što autorica nije više razradila Garrettovog oca kao lika, baš je nedostajalo nešto da se ta situacija razriješi (Jesam li vam ikada pričala koliko je teško pisati recenziju imajući na umu da ne smije biti spoilera? Ako nisam, sada znate!). Isto tako Hannina najbolja prijateljica i njezin dečko, ali hajdemo reći samo Allie. Ima veliki utjecaj na Hannu i njezin život kao podrška dok nema njezinih roditelja, a mislim da se, s obzirom na to, spominje jako malo. Na kraju i sam Justin, zbog kojega je Wellsy i sklopila pogodbu s Garrettom. Mislim da ga je trebalo više ubaciti u neke događaje te zavrtjeti malo radnju i oko njega.

Jednostavno imam osjećaj da nedostaje radnje. Ne doslovno, nego jednostavno nije nekako dobro razrađena za moj ukus. Iako se to očekuje od ljubića, događaji su bili malo previše prozirni. Baš zbog toga uvijek čekam neku ljubavnu priču koja će me izuti iz cipela što se, recimo, dogodilo i s ovom, ali nedostaje još nešto dublje. Nemojte me krivo shvatiti, ja volim ljubavne romane. To je moj najdraži žanr od kojega nikada neću odustati i uvijek ću uživati u njemu, ali sada se malo kritički postavljam prema priči kako bih vam što bolje predstavila neke sitne primjedbe koje osobno imam čisto da biste dobili bolji dojam iz moje perspektive. Naravno, od vas se ne očekuje da ćete se držati mojih izjava kao pijan plota, ali dajem savjete. Možete ih primiti i ne, sve je na vama. Najbolje je da sami pročitate knjigu i uvjerite se 😀

U svakom slučaju knjigu preporučujem za čitanje u bilo koje doba godine. Tekst je opušten kao i priča, lagano se čita, a autorica ima neki poseban stil pisanja koji vas navuče na knjigu tako da nemate izbora nego jednostavno morate odvojiti jedan čitav dan kako biste ju pročitali. Nažalost, meni je potrajala samo jedan dan L baš sam htjela ostati u Hanninoj i Garrettovoj priči neki duži period, ali nisam uspjela. To je takva ovisnost da se doslovno krenem bojati same sebe. Sve u svemu, ako trebate neku knjigu koja bi vam mogla opustiti misli, a da je usput i super seksi i romantična, romani ove spisateljice su totalno za vas mlađe, ali i starije generacije!

Pogodba“, na engleskom nazvana „The Deal“, roman je američke spisateljice Elle Kennedy. Ona je zasigurno iskusna u ovom žanru (New Adult, je l’). Kako znam? Sad će vam srce poskočiti od sreće: The Deal je tek prva knjiga u serijalu „Off – Campus“ i radi se o Garrettu Grahamu, a postoje još tri knjige koje prate njegove cimere (Logana, Deana i Tuckera) – The Mistake, The Score i The Goal. Zahvaljujući NAKLADA NEPTUN (stisnete li na ime naklade, link vas vodi ravno na njihovu stranicu gdje možete naručiti knjige!) mi imamo priliku čitati prve tri prevedene knjige: Pogodbu, Pogrešku i Pogodak. Moja ocjena je sigurna četvorka (od pet haha). Meni je, iskreno, užasno žao što nisam imala više novaca da kupim još i druga dva dijela, ali snaći ću se ja! *Čitaj: plan je već smišljen! Svaki mjesec kupit ću po dva naslova dok si ne upotpunim Neptunovu kolekciju!*

10 thoughts on “POGODBA – Elle Kennedy

1. Teaa znači pročitala sam većinu tvojih recenzija, ali evo sad po prvi put ostavljam komentar. Recenzije su ti odličnee i predobro to sve sastavljaš😍 makar si ovu knjigu ocjenila četvorkom, a ne peticom, dođe mi sad da doslovno odma naručim knjigu(tako i nakon svake tvoje pročitane recenzije) alii da nešto nisam u zadnje vrijeme za čitanje, krenem pa stanem, imam hrpu nepročitanih knjiga na polici koje moram, prije nego kupim nove, pročitat😂
    Sve u svemu, odličnaa recenzija samo tako nastavii i sretno ti dalje s radom❤❤

1. Čovječe, puno hvala na divnom komentaru! Hvala ti što čitaš i što si se odlučila javiti, baš mi puno znači 😀 I to što piše četvorka, a ne petica, više je zbog nekih općenitih stvari, ne vara te intuicija koja ti govori da odmah naručih knjigu haha učini to čim uhvatiš prvu priliku! Nadam se da će te uskoro proći čitateljska blokada. Pozdraaav <3

2. Jako volim ljubiće i zapravo je već normalno da me svaka tvoja recenzija osvoji pa stavljam ovu knjigu na popis onih koje moram pročitati… hvala na još jednoj predivnoj recenziji❤👌

3. Bit ću iskrena, s ovom mi se knjigom dogodila ona činjenica da se često događa to da sudimo knjige po koricama. Izgleda mi previše erotski 😂 a ja ne volim baš takve knjige. No, tvoja recenzija me zainteresirala (stvarno imaš tu sposobnost recenzijom potpuno zainteresirati za knjigu,dok neki pisci recenzija to nemaju) i definitivno ću ju kupiti 😍