2017, Mozaik knjiga, Po godini recenziranja, Prema izdavaču, Recenzije

VRAG PLAVIH OČIJU – Lisa Kleypas

Ova knjiga se sasvim slučajno našla u mojim rukama na Interliberu prošle godine. Bila sam kupila sve što mi je bilo na popisu te sam onda s malim ostatkom novaca išla kupiti još neke stvari ono, da se nađe. Znam da sam bila nekad davno čula za Vraga plavih očiju jer su mi prijateljice pričale kako je knjiga super, ali nikada zapravo nisam saznala o čemu se radi. I tako sam ju počela čitati…

Prvo bih krenula s činjenicom da nisam znala kako se glavna junakinja knjige zove. Na poleđini knjige, u kratkom sadržaju, piše Heaven te ju na prvih par stranica ostali likovi isto tako oslovljavaju, a kasnije se pojavljuje kao Haven. I onda sam jedno vrijeme mislila da je Haven tipfeler jer mi je logičnije izgledalo Heaven, a i za takav oblik imena sam već čula, no baš sam danas, nakon tjedan dana čitanja, išla googlati nešto o knjizi, kako bih došla do zaključka. Haven je točno, barem tako piše na engleskom. Ne sviđaju mi se tipfeleri, sigurna stvar, pogotovo ne kada se radi o imenu glavnog lika, to nije mala stvar za zeznuti.

No, osim što sam napokon saznala njezino pravo ime i prije nego što sam započela s pisanjem recenzije, išla sam i googlati Lisu Kleypas da vidim što je još napisala te sam došla do zaključka da je Vrag plavih očiju zapravo dio serijala, iako priče tih knjiga nisu povezane nego likovi u njima. Dakle, to mi nije bilo ni na kraju pameti. U principu se svaka knjiga radi o jednom mladom članu obitelji Travis, ova se očito radila o Haven. Sada je poprilično jasno koje su se knjige još upisale na moj, već ionako predugačak, popis za ovogodišnji Interliber, nije li? Mislim da “Sponzor” i “Slatkorječivi neznanac” čekaju na mene na štandu od Mozaik knjige 😀

Haven nam dolazi iz vrlo imućne obitelji. Majka joj je umrla dok je imala petnaest godina, a jedini oslonac u životu nakon toga pružali su joj braća i otac, ali i dečko Nick. Naravno da će se, kada ste jedina žena u obitelji, muški dio prema vama ponašati jako zaštitnički. Isto tako je bilo i u njezinom slučaju, ali njoj je otac u potpunosti bio protiv veze. Haven se, uskoro, udala za Nicka, odreknuvši se prava na svu imovinu samo kako bi dokazala ocu da je njezin suprug prava osoba za nju. Bila je pod velikim utjecajem muža i nije mogla baš razabrati što je dobro, a što loše za nju. Znate da se ionako kaže da je ljubav slijepa… e pa, ljubav je nju u potpunosti zaslijepila!

U početku je sve bilo dobro i idilično, no zatim su se stvari počele komplicirati nakon što su se našli u malo težoj financijskoj situaciji. Nick je lik (čak se i rimuje, vidite li vi kakvu blogericu imate?:D) koji očito ima velikih problema u glavi. Prije braka tvrdio je da ga novac ne zanima, a Haven se svega odrekla i posvađala se s ocem kako bi mogla živjeti s njim, ali kada je zagustilo, on taj novac ipak traži. Osim toga, užasno cjepidlači. Budući da je Haven bila bogata i sve se radilo za nju, nije bila naviknuta peglati i kuhati za druge, a to i ne stiže zbog posla koji radi da bi mogla preživjeti mjesec. Koliko god se trudila lijepo glačati njegove košulje, on kao da to nije vidio. Nije mu bitno što se Haven trudila, želio je da sve bude kako je sam zamislio. Naravno, nije bila stvar u njezinom peglanju niti kuhanju niti pospremanju, stvar je bila u njegovom izopačenom i iskompleksiranom umu, ispadima bijesa, a dogodila se i prva šaka u lice.

Havenino srednje ime bilo je Marie. On je dao primjedbu kako je Haven nekako seljačko ime te kako bi bilo bolje da ju pred svojim prijateljima zove Marie. Ona, samo kako bi izbjegla nove probleme, odlučila je pokoriti mu se i odustati od svog identiteta. Nemojte ovo raditi. Tko je neki tamo dečko ili muškarac da vam govori kako vaše ime nije lijepo? Nitko i ništa. Vaše ime je dio vas, nešto jedinstveno, iako možda postoje i drugi ljudi koji dijele isto ime. Kada bih se ja odrekla svog imena zbog nekog muškarca… bilo bi to kao da sam se odrekla sebe. Je li taj muškarac stvarno vrijedan onda? Da je, sigurno vas ne bi to tražio. Nick je bio, da se poslužim izrazom svoje kolegice iz razreda, jedna velika tetkica. Zadnje govno od čovjeka, ako ćemo baš tako.

Između ostaloga, smatrao je da će se, ako porade na tome da dobiju dijete, Havenin otac smilovati i dati im nešto novaca da im pomogne uzdržavati obitelj. Smiješno mi je što on, nakon svega što joj je napravio, stvarno misli da ona želi dijete s njim. Zabranio joj je da koristi pilule. Silom je želio da zatrudni, bez obzira na njezine želje. Halo, mi pričamo o kontroliranju i upravljanju nečijim životom. Njegova bolest ide do te mjere da ju tjera na majčinstvo ne razmišljajući kako se to odražava na njezine osjećaje jer mu je to na kraju pameti. Zašto bi mislio o tome kako se ona osjeća, kada on nije zadovoljan sam sa sobom? Nešto najodvratnije mi je kada si taj tip muškarca da za pravo odlučivati kada će žene biti trudne, a kada ne, kao da oni nose to dijete devet mjeseci ispod srca. Kao da se on mora bojati hoće li ga partnerica ostaviti s djetetom samog ili će dijete pokušati odvesti sa sobom u slučaju rastave. Onak, nemoj mi to raditi.

Naravno, došlo je i do te scene kada je Nicku pukao film jer je našao pilule koje je sakrivala od njega i zbog kojih nije mogla zatrudnjeti. Silovao ju je. Izudarao. Napravio žive rane. Potom ju je izbacio na ulicu. Zaradila je slomljeno rebro, natečenu čeljust i blagi potres mozga. Kada je brat Gage poslao privatni avion kako bi se Haven mogla vratiti iz Dallasa u Houston, nije ličila na sebe koliko je bila izobličena. Njezinu vjeru u muškarce Nick je bacio u vjetar, natjerao ju je da se boji i najmanjih pokreta vlastite braće. Nije izgubila samo vjeru u muškarce… izgubila je ona i vjeru u dobrotu ljudi oko nje, makar se radilo o njezinim najbližima.

Došavši u Houston, odlučila je okrenuti novi list. Počela je raditi kod svog drugog brata, Jacka, izgladila odnose s ocem i ostatkom obitelji, potražila stan… ma davala je sve od sebe da zaboravi loše stvari i fokusira se na bolje, iako je emocionalno bila u jako lošem stanju. I u tom trenutku Haven se ponovno na svakom koraku susreće s tim vragom plavih očiju. Hardyjem Catesom.

Haven Travis udala se za Nicka bez da mu je rekla jednu, poprilično, bitnu stvar. Na bratovom vjenčanju, kako zapravo i počinje knjiga, ona je razmijenila nekoliko požudnih poljubaca u mračnoj prostoriji sa zakletim obiteljskim neprijateljem. Bez brige, nije ona tako prevrtljiva da bi spavala s nekim muškarcem dok je bila u tadašnjoj ozbiljnoj vezi, samo ga je u mraku zamijenila s Nickom. Hardy je u prošlosti bio u vezi sa sadašnjom suprugom Haveninog brata Gagea, Liberty, ali osim što ju je ostavio jer mu je izgradnja karijere bila bitnija, on nije napravio ništa loše. Ambiciozan je tip koji je ni iz čega postao netko i nešto. Njegova naftna tvrtka jako dobro posluje te ima hrpu novaca.

Privlačnost između njih odašiljala je valove kilometrima daleke. Ne znam jeste li ikada doživjeli da vas se osoba dojmi prvog trenutka kada ju ugledate, ali Haven i Hardy jesu. Osim seksualne privlačnosti, imali su i onu neku dublju sponu koja ih je povezivala. Kliknuli su. No, koliko su bili slični, toliko i različiti. Da se ona nije bojala zbog traumatičnih događaja iz svoje prve propale veze i braka, možda bi i puno ranije završili zajedno, no ovako su čitatelji bili na iglama rekla bih i cijelu prvu polovicu knjige. I većinu vremena je Hardy proveo spašavajući Haveninu guzicu iz raznih situacija. Kaže se da kad nekoga toliko jako voliš, da bi se bacio pred metak za njih. Pa… Hardy Cates je doslovno primio metak za nju. Toliko  ju je volio.

Nije se tu radilo samo o spolnom odnosu kako je u početku bilo. Kada ti osobu ne znaš, ne možeš tvrditi da si zaljubljen. Upravo zbog toga ja osobno ne vjerujem u ljubav na prvi pogled. Osoba te  možda može privući fizički, ali ne i psihički ako ne progovori niti riječi. Po meni, to su besmislice, ali zašto ne bi bilo moguće u knjigama? Tamo je svaka ideja ostvariva, tu pronalazimo tu čar i moć pisanja. Haven i Hardyja je sudbina spojila nakon više godina, dakle tu možemo i izvući poruku da nikada ne znamo što nam život nosi. Možda u određenom trenutku nije dobro vrijeme za neke stvari, ali Bog sve to s razlogom regulira. Da je situacija obrnuta i da je Haven na samom početku ostavila Nicka zbog Hardyja, radnja bi bila drugačija i tada ne bi bilo toliko zanimljivo, zar ne?

U svakom slučaju sviđa mi se put kojim je tekla knjiga. Opisi su odlični i znam da to stalno ponavljam, ali kad primijetim dobre opise, jednostavno moram napomenuti jer mene knjiga tu odmah osvoji, tada znam da čitam nešto kvalitetno. Lisi Kleypas, autorici knjige “Vrag plavih očiju” (na engleskom “Blue-Eyed Devil“), dajem ocjenu 4/5. Dojmila me se i to jako jer se, osim ljubavnih problema, knjiga bavi i problemima kao što su nasilje u obitelji i općenito nad ženama, uhođenju, borba glavne junakinje sa svime time itd. Smatram da bi svaki ljubavni roman trebalo začiniti s nečim pored toga, tako da bi postao zanimljiv i čitateljima koji možda nisu prvi u redu ljubitelja ljubića. Nakladnik je, ni više ni manje nego MOZAIK KNJIGA.

Ostavite komentar ako ste čitali ili namjeravate čitati, zanimaju me i vaša mišljenja na ovu temu! Ja sam, kao što vidite, progutala ovu knjigu. Ali onako istinski, u jednom zalogaju. Cvijetić sam ipak ostavila da mi i dalje stoji kao ukras 😉

16 thoughts on “VRAG PLAVIH OČIJU – Lisa Kleypas

1. Ozbiljno? Stvarno ne bih znala, ja sam pročitala samo za ove tri da su u jednom, ali budem još provjerila 😀 hvala na informaciji i čitanju, kolegice! <3

1. Ova je totalno ti 😉 ništa, budući da smo prošli onaj ekstra tjedan, javi kad da ti ju dofuram 😀 I kao i uvijek, hvala na čitanju A <3

1. Zanimljiva recenzija, odmah me povukla u čitanje knjige, nadam se da ću ju u skoroj budućnosti primiti u svoje ruke😊😍

2. Evo i mene heeh 🙂
    Mislim da već unaprijed znaš da za recenziju imam samo riječi hvale. Sviđa mi se ta tema nasilja nad ženama zbog činjenice da je to, nažalost, danas rastući problem. Svaki čovjek ima pravo na vlastitu slobodu (bez obzira bio u braku ili ne). Nitko nikome nije vlasnik i svijet bi bio bolji kad bi to neki mušarci shvatili. Nadam se da ću i ja uskoro imati priliku zavirit među stranice ove knjige. Baj d vej, trenutno čitam Ovdje sve počinje i sve mi se čini da će to biti jedna od onih knjiga koju ću progutati u jednom zalogaju kao što se tebi dogodilo s ovom. Požuri s idućom recenzijom! ♡

1. Draga Deni, hvala što i dalje vjerno pratiš moje recenzije, zaista mi puno znači! Uživaj s Niveninom knjigom, mene je isto tako oduševila! <3