2017, Po godini recenziranja, Prema izdavaču, Profil, Recenzije

SVA RADOSNA MJESTA – Jennifer Niven

Ovo je knjiga kojom sam odlučila “krstiti” svoj blog. Moja prva recenzija ikadaaa 😀 Ne bih željela da sve zvuči tako formalno i ozbiljno, ali treba mi malo da se opustim pa ćemo vidjeti kako će to izgledati. Sada ću samo ispustiti iz srca sve što sam osjećala čitajući ovo genijalno djelo.

Priča prati život sedamnaestogodišnjeg, sredinom knjige i osamnaestogodišnjeg, tinejdžera Theodora Fincha. Hrabar je i poprilično neotesan. U školi ne zna raditi gotovo ništa osim problema. Na lošem je glasu i često predmet sprdnje, iako je zapravo dečko na mjestu, osim što ima neka svoja posebna stajališta i drugačiji pogled na svijet. On je, pak, obuzet traganjem najboljeg načina za smrt. Bilježi informacije s interneta o ljudima koji su počinili samoubojstvo, a onda i ocjenjuje je li to po njemu dobar ili loš način na koji su se ubili. Duboko u sebi, on je ipak dobra duša potpuno predana osobi koju voli.

Naime, tu imamo i Violet Markey. Ona je također srednjoškolka koja je u svome životu svašta pretrpjela. Gubitak sestre u nesreći, za koju krivi sebe, obilježio joj je proteklih godinu dana koje je živjela povučena u sebi. Nešto što mi je baš zapelo za oko je činjenica da je Violet prije vodila internetski časopis EleanoriViolet.com, drago mi je bilo pročitati da se i likovi bave svakodnevnim stvarima te je samim time Jennifer Niven u meni pobila činjenicu da je ovo još jedna napuhana priča koja na kraju neće nikamo voditi. Premda, Violet je od pisanja posve odustala nakon sestrine smrti, kao da se boji ponovo živjeti. Ona zapravo jedva čeka dan kada će “pobjeći” iz Indiane na fakultet i zauvijek ostaviti prošlost iza sebe.

Sada se vjerojatno pitate kako su oni uspjeli naći jedan drugoga, a ja vam moram priznati kako je to jedan od najoriginalnijih uvoda koje sam ja ikada pročitala! Violet i Finch nalaze se na samome vrhu školskog zvonika i spremaju se skočiti. Theodoru je to bio samo još jedan “eksperiment” da vidi bi li to bio dobar način za počiniti samoubojstvo dok je Violet zapravo ozbiljno razmišljala o tome jer nije vidjela drugi izlaz. Finch ju je spriječio od skoka. I Violet je spriječila njega. Upravo to nam je pokazatelj da ima ljudi koji se osjećaju isto kao i mi, a da možda to i ne znamo. Violet i Theodor idu cijelo vrijeme zajedno u školu, a jedva da su se poznavali.

Hvala Bogu na projektu profesora iz američke geografije jer pogodite koga Finch bira za partnericu? Tako je, Violet. I njih dvoje se tako zbližavaju dok obilaze znamenitosti u Indiani u potrazi za svojim radosnim mjestima. Iako je Violet prije imala savršen život, ovo joj je godilo. Bila je navijačica, imala je popularnog dečka, odlazila na zabave… sada joj više nije trebalo ništa od toga, trebala je samo posjetiti još lokacija i krenuti u nove avanture s Theodorom. Svidjelo joj se provođenje vremena s njime više od ičega, a moram priznati da se ni ja nisam bunila u njihovom društvu.

Theodore Finch naučio je Violet kako živjeti opušteno, bez strahova, kako svemu mora pristupati s pozitivnim stavom te kako još hrpu stvari mora isprobati prije nego što umre. On je lik koji vam svojim šarmom i pameću daje milijun razloga da živite s pozitivom u sebi. Zato se Violet zaljubila u njega.

Violet Markey uvjerila je Fincha da ga ljudi vole takvog kakav je – pametnog, čudnog i blesavog – jer je on bio u stanju glumiti nekoliko desetaka različitih osoba, a ona ga je učinila sigurnim da voli jednog i jedinog, neponovljivog, Theodora Fincha sa svim manama i vrlinama.

Ova je priča puna snažnih preokreta od kojih vam zastane dah. Meni su doslovno oči iskočile dok sam čitala. I čitavo vrijeme sam strepila nad knjigom, ježila se, veselila i stvarno jako, jako puno plakala. Koliko je Violet sve išlo na bolje u životu, Finchu kao da je išlo na gore, koliko god ga je ona uvijek izvlačila iz svega i vodila u njihov neki paralelni svijet u kojemu su bili sami, njemu se njegov svijet rušio. Hoće li njihova ljubav pobijediti sve prepreke koje su stavljene pred nju poput zabrinutih i strogih roditelja, lošeg društva i manjka vremena?

Mislim da je stvarno pravi trenutak da uzmete ovo savršenstvo u svoje ruke i date joj priliku. Ne možete naići ni na što loše ako se pronalazite u ovom žanru; od odličnih opisa i duboke psihološke karakterizacije likova do posebnog pogleda na život zbog osobnih iskustava autorice (do čega ćete definitivno doći ako pročitate knjigu i, na kraju, dođete do zahvala). Finch je, u principu, bad boy koji nikoga ne sluša, a pretvori se u takvog dobricu kada je riječ o Violet dok je ona naučila ludovati u njegovom društvu. Tako je tipična, a opet atipična tinejdžerska priča s upečatljivim krajem. Ovo štivo točno budi nešto u meni, kao kada imam, na primjer, kruh (Finch) i maslac od kikirikija (Violet), a onda se sjetim dodati marmeladu i dobijem super spoj okusa (za one koji vole ovaj spoj haha) tj. njih dvoje zajedno jer su genijalni i totalno vam poprave dan.

Jedino što vam imam reći za kraj je da pripremite maramice. Obavezno. Barem dva paketa, a kupite i treći da imate za sutra jer me, osobno, knjiga jako dugo držala pod dojmom, čak i danima nakon što sam ju pročitala. Ne znam, možda je to tako jer ja sve uzimam k srcu, ali može se puno naučiti iz pročitanog jer je priča vrlo poučna, a knjigu nećete ispuštati iz ruku dok ne dođete do zadnje stranice.

Ocjena bi definitivno bila 6/5 (nisam se zabunila ako na to mislite, knjiga me se zaista toliko jako dojmila :D) ako stvarno uživate u ovakvom žanru. “Sva radosna mjesta“, čiji je originalan naslov “All the bright places“, pripisujemo young adult fiction žanru autorice Jennifer Niven. Prijevod dugujemo izdavaču koji puni najveći dio mojih polica knjigama, PROFIL. Doslovno možete odmah odjuriti po knjigu u obližnju knjižaru ako ste jedni od onih tipova ljudi koji nemaju vremena čekati Interliber ili neku veću akciju knjiga, isplatit će se. Jednostavno ju morate staviti pod kategoriju “moram pročitati” ako već niste.

Prva recenzija ikada je postavljena. Nadam se da je bila dobra, ostavite komentar ako ste ikada čitali ovu knjigu da vidim mogu li se i s kime poistovjetiti jer je mene ubila u pojam svojom emotivnošću.

50 thoughts on “SVA RADOSNA MJESTA – Jennifer Niven

1. Nisam citala…ali poslije ovog obavezno dolazi na moj popis za sljedeće ljeto😍
    Tea.. Superrr ti ide i jedva čekam tvoju sljedeću recenziju💝❤❤💞

2. Neka misli tko što hoće, ali ovo je definitivno jedna od boljih recenzija koje sam u posljednje vrijeme pročitala. Obuhvaća baš sve ono što treba i sama recenzija privlači čitatelje da pročitaju knjigu. Svaka čast Tea, neopisivo sam ponosa na tebe i vjerujem da ćeš uspijeti. xx❤️

1. Budući da si i sama pročitala ovu knjigu, puno mi znači sve što si napisala, također i budem ponosna na sebe zbog ovakvog komentara. Hvala na svemu! 😀

3. Teaa ovo je odlicno. Doslovno si me natjetala da odmah uzmem tu knjigu u ruke. Ovakve recenzije volim.. gdje ljudi prenesu svoja osjecanja i percepciju koje su dozivjeli kroz neku knjigu. Bravo!!

4. Isuse, Tea, tebi sve ide od ruke. Ova recenzija je savršena i nisam znala da si toliko dobra u tome. Ja sam jako ponosna na tebe. Sve mi se jako sviđa. Knjigu sam pročitala i slažem se sa svime što si ovde napisala! Predivna knjiga koju treba svako pročitati, i da, stvarno priprepite mnogo maramica.. Sviđa mi se i jedva čekam novu recenziju.

1. A Mare moja, puno ti hvala što na doslovno svakoj platoformi toliko vjeruješ u mene i podržavaš me. Nikada ti zapravo neću moći dovoljno zahvaliti. Ti i ja smo vječiti fanovi koji Violet i Fincha vide posvuda haha. Volim te xx

5. Teić preponosna sam ovo je tako odlično i blog ti izgleda fenomenalno 😍 Samo ovako nastavi imaš moju podršku haha ❤️

6. Teicaaa moja recenzija ti je savrsena i sad mi se definitivno navukla na to da moram procitat i ovu knjigu. ☺️ Predivno si napisala pvoni vidi se da si se cijela dala u ovo i napisala na svoj jedinsteni nacin te si prenijela svoje osjecaje i dozivljaje i nama koji nismo jos procitali ovu knjigu. 💕☺️ What else to say osim da je ovo fkt nesto najbolje i da se radujem i ostalm recenzijama and ly ly ☺️❣️!!!

1. Noica moja, nema ništa ljepše nego pročitati da sam nekoga navukla na Violet i Fincha čak i prije no što su pročitali knjigu. Uzmi ju u ruke što prije možeš i pozdravi se sa svijetom jer ti je on totalno nebitan dok ćeš čitati. Hvala na neopisivoj podršci i ljubavi! <3 😀

7. Tea, sve pohvale! Recenzija je odlična, hvala puno za ukratku radnju knjige 😋 Moraću je kupiti, sigurno do kraja meseca (sajam knjiga) 😊💘

1. Zapravo sam i čula za taj sajam knjiga haha definitivno je tamo potraži, ali koja god da je cijena, vjeruj mi da vrijedi! Hvala tebi na čitanju i podršci, puno mi znači 😀 <3

8. TEA TEA TEA TEA! OVO JE BILO FAKING SAVRSENO, I OVA STRANICA JE TAKO LIJEPO IZRAĐENA…

Odusevljena sam, Teic. Recenzija je super, stranica je savrsena i moram ti priznati, jedva cekam da procitam ovu knjigu!

I iducu recenziju ofc😂

Ly❤

1. KATO KATO KATO, jako mi je drago što ti se sviđa, i stranica i post! Lijepo je čuti da si uživala čitajući… hvala na svemu! <3

9. Ajmee teaa odlicno je.Ponosna sam na tebe iako se ne znamo toliko i ne druzimo ali ostavila si dojam da si stvorena za pisanje.💕

10. Tea, S A V R S E N S T V O
    Vidi se da si dala toliko truda u ovo i potpuno si me oduševila, da već nisam čitala knjigu, sad bih definitivno trčala u knjižnicu po nju. Želim ti puno puno sreće s ovim i da uspiješ❤

11. Tejoo😍 inače ne čitam ovako šta i ne pratim baš sve to, ali tebi to tako dobro ide. Imaš moju podršku i jedva čekam sljedeću recenziju i sve ubuduće. You go girl ❤️

12. Definitivno najbolja recenzija koju sam pročitala. Ima baš sve što je potrebno da nekoga zainteresuje da pročita knjigu, i mogu da ti kažem, ta knjiga je već na mojoj listi želja. Jedva čekam sledeću recenziju, i ne brini se, odlično ti ide, samo opušteno. Sve pohvale, i za recenziju, i za izgled bloga, predivan je. xx

1. Aaaa, tako mi je laknulo nakon ovog komentara. Jednostavno je sve što sam htjela čuti, pogotovo sada dok se probijam. Hvala ti! 😀

13. Tea, ovo je definitivno jedna od boljih recenzija koje sam pročitala. Samo tako nastavi, pratim te odavno i jako sam ponosna na tebe❤❤ A što se tiče knjige definitivno ide na moju “must read” listu😍😊

1. Totalno mi je drago što si nakon ovoga odlučila staviti knjigu na svoju listu jer, vjeruj mi, tamo stvarno zaslužuje biti! Hvala na čitanju i svoj podršci, pogotovo od vas koji ste od samih početaka sa mnom! <3

14. Divna recnezija, volim vidjeti nove blogere pogotovo sa ovako dobrim početnim postom. Nije odrađeno samo da se odradi već si se stvarno potrudila što je super i iznijela si divnu recenziju i čitala sam knjigu i slažem se sa svime navedenim i jedva čekam iduće recenzije koje tek trebaju doći!

15. Aaaaaaa
    Ovo mi je trebalo
    Zadnjih tjedan dana gledam u svoju povecu kolekciju knjiga i ne znam sto bi jer su sve procitane, vecina dvaput. A kad udem u knjizaru izgubim se trazeci nesto jer, naravno, sve mi se svidi pa na kraju novac potrosim u mcdonaldsu i ljecim tugu jer se nisam uspijela odluciti. Hvala ti za ovo. Definitivno cu procitati. I javim kako je proslo… Pusaa

16. Draga Tea, svaka ti čast na tako dobroj recenziji. Hvala ti što si me potaknula da nakon dugog vremena pročitam ‘neku’ knjigu. Barem sam tako na početku, a onda sam shvatila da to nije ‘neka’ knjiga nego knjiga koju bi svatko trebao pročitati. Knjiga te jednostavno zove da ju čitaš i čitaš svakom riječi, rečenicom te da ne odustaneš od nje da joj daš priliku! S obzirom da nisam ljubiteljica knjiga i da su mi u školi većina knjiga bile dosadne i glupe i pročitane tek toliko, one koje su imale puno stranica nisam ni čitala haha, ova knjiga me oduševila. Pošto sam je čitala po malo zbog obaveza mislila sam da ću zaboraviti ono što je bilo na početku, no za divno čudo nisam jer ovu knjigu jednostavno ne možeš zaboraviti. Knjiga je jako počna, iz nje možemo naučiti kako se nositi sa stvarima i događajima kojd nam život nosi. Stvarno sam ponosna najviše na TEBE što si uspjela ostvariti svoje snove i ono što nije tako važno uspjela si potaknuti i nagovoriti jednu jako lijenu osobu da pročita nešto, a i na sebe što sam te poslušala i nisam odustala od knjige nego joj dala šansu i pročitala je. Stranica ti je jako jako jakooo savršena i imam u namjeri pročitati i ostatak knjiga o kojima si pisala recenzije. Samo tako nastavi i želim ti puno sreće u daljnjem nastavku tvojih ostvarenja snova jer tvojim snovima nema kraja😂 Mislim da je ovo dovoljno za ovu recenziju, čujemo se još kada pročitam ostale knjige. 😘💞

17. Teeić, znači blog ti je prekrasan😍😍. Em izgledom em tvojim pisanjem sa ❤. 💎💎👑Vjeruj mi da puuno ljudi ne zna napisati ovakvu recenziju, recenzju u kojoj ti ostavljaš svoje srce i svu svoju ljubav i oduševljenost knjigom… ostavila si me bez teksta😍😍😊☺. Hvala ti što si me potaknula da napokon nešto počnema čitati, ne zbog neke obaveze nego zahvaljujući tome što si me toliko zainteresirala 💕💖💞❤💋. Hvala ti puuno na ovome ! Ly💋